W ostatnim czasie wg naszych obserwacji a także na podstawie informacji płynących od klientów zauważamy przypadki nagłego pogorszenia się lub całkowitego zaniku ciśnienia sprężania po wykonaniu wymiany wtryskiwacza w silnikach 2,0 DCI m. in. w samochodach Renault Traffic, Opel Movano, Nissan Primastar . W trakcie wyciągania zapieczonego wtryskiwacza metodą mechaniczną przy użyciu przyrządu bezwładnościowego, następuje oderwanie się nagaru od powierzchni tłoka, który następnie osiada na gnieździe zaworowym lub na przylgni zaworowej. Sytuacja taka skutkuje najczęściej spadkiem lub całkowitą utratą ciśnienia sprężania co powoduje konieczność zdemontowania głowicy. Taka sytuacja niestety generuje dla właściciela samochodu znaczny wzrost kosztów naprawy. Zakładając, że wymiany bądź demontażu wymagał jeden wtryskiwacz dodatkowym problemem staje się konieczność wyjęcia pozostałych, ponieważ konstrukcja głowicy wymaga usunięcia kompletu wtryskiwaczy aby można było zdjąć głowice.